Prova-på-möte

Alla som är nyfikna på scouterna är välkomna. Speciellt välkomnas dock barn som går i ettan och deras föräldrar. Det är nämligen i tvåan som man kan börja i scouterna. Ingen föranmälan behövs – det är bara att komma. Vi brukar ordna prova-på-möte en eller flera kvällar på våren runt v19, på måndag och tisdag är de yngsta scouterna värdar (8 och 9 år gamla), på onsdag och torsdag de lite äldre (10-14 år).

Barn

På mötet får barn prova på scoutverksamhet. De träffar andra barn som redan gått ett år i Scouterna. Tillsammans får de grädda stompbröd på stormkök, kasta livlina, lösa chiffer och knyta knopar. Vi bygger kojor och vindskydd och gör upp eld (försöker i alla fall) med eldstål.

Föräldrar

Föräldrar är samtidigt inbjudna till informationsmöte om scouterna i allmänhet och om Nockeby scoutkår i synnerhet. Vi pratar om hur det är att vara scout och hur man gör för att gå med. Vi söker också fler aktiva vuxna och vi  kommer att berätta hur det är att vara scoutledare.

Intagning

Intagning sker främst vid höstterminens start men även löpande. Vi har en kö och intagning sker efter i första hand om föräldern kan ställa upp som ledare och i andra hand efter kötid. Ställ ditt barn i kö redan nu.

Frågor?

Om du har frågor kan du kontakta vår köansvariga på bliscout@nockebyscout.se.