Köp scoutskjorta

Du kan köpa scoutskjorta och andra coola scoutprylar på Scoutshop.se. Du kan också åka in till stan och köpa direkt hos Stockholms Scoutdistrikt på Fridhemsgatan 8 vid Fridhemsplan.

Skjortkretslopp

Kolla in om det finns en gammal skjorta som du kan ta i scoutlokalen i Brålunden. Det finns en klädhängare i scoutlokalen i Brålunden. Där kan du skänka eller ta en skjorta. Har du en gammal skjorta? Sprätta bort märken, tvätta, häng på klädhängaren och inkassera lite god karma. Behöver du en skjorta? Välkommen att botanisera och ta en.

Märken och halsduk

Nockeby scoutkårs halsduk är mörkblå med vit rand och den delas ut till alla scouter på kårens julavslutning i december. Sölja gör vi själva på någon pysselkväll. Märken förtjänas och delas ut. Och sys på av scouterna själva!

Här kan du läsa om var dina märken ska sitta.