Föräldraföreningen

Föräldraföreningens uppgift är att stödja Nockeby scoutkår. Vi ger ekonomiska bidrag, är bollplank åt styrelsen och genomför punktinsatser i den dagliga verksamheten.

Vår ekonomiska stöd går till inköp av scoutmateriel såsom tält, fotogenlyktor, verktyg, musikinstrument etc. När styrelsen har frågor om organisation, juridik eller ekonomi är vi behjälpliga med råd och dåd. Dessutom delar vi varje jul ut en julklapp till kårens ledare och funktionärer som ett bevis på vår uppskattning av deras fantastiska insatser.

Bli medlem i föräldraföreningen

Kåren behöver föräldraföreningen och föräldraföreningen behöver dig. Bli medlem idag!

Alla föräldrar och andra scoutintresserade är hjärtligt välkomna som medlemmar i Föräldraföreningen. Medlemsavgiften är 150 kr per termin. Det är tillåtet att skänka mer. Den som vill ge ett frivilligt bidrag utöver medlemsavgiften kan vara säker på att pengarna går till ett angeläget ändamål.

• Medlemsavgift per termin: 150 kr
  • Extra bidrag: valfritt
  • Swish-nr: 123 594 2149
  • Plusgirokonto: 60 22 60-2
  • Ange ditt namn i betalningen

Kontakt

Kontakta gärna undertecknad om du vill veta mer eller engagera dig i Föräldraföreningen.

Henrik Ahlqvist, ordförande föräldraföreningen
foraldraforeningen@nockebyscout.se