Guldregn över Nockeby på Scouternas höstdag

10 oktober, 2018 av Jonas Rollsby

Den 6 oktober 2018 var det dags för Scouternas höstdag vid Kaananbadet. Det var stor uppslutning från Nockeby Scoutkår med många scouter och ledare från alla åldersgrupper. Under dagen fanns möjlighet att gå ett naturspår där deltagarna fick känna, uppleva och lära sig om naturen.

Guldmedaljer för Nockeby på Scouternas Höstdag 2018

Nockebyscouter tävlade också i distriktsmästerskap i både livlina och orientering där vi stolt tog hem inte mindre än tre guldmedaljer. Stort grattis till Malte och Siri från Spanare Spejare som delade på guldmedaljen i livlina för Äventyrare. Vår ledare Kjell vann DM i orientering till alla scouters stora glädje!

Efter prisutdelningen gav sig några av hemåt medan avdelningen Spanare-Spejare hade mer äventyr framför sig med övernattning i vindskydd på en udde intill Kaananbadet. Patrullerna lagade den mat de själva planerat på stormkök. Kvällen innehöll även dans, lägerbål och letande efter torr ved i en ganska blöt skog.  Morgonen därpå firades två 14-åriga födelsedagsbarn som fick sång och tårta till frukost, uppvaktade av sina scoutkompisar.

Tack till Stockholms scoutdistrikt för fint arr.