Walk the World Challenge – Hjälp WAGGGS med ett bidrag

22 maj, 2023 av Jonas Rollsby

Under perioden 22 februari (World Thinking Day) och 22 april (Earth Day) deltog mer än hälften av scouterna i vårkår i ett stegräknings-challenge.

På bilden syns delar av Spanarna som firar att de genomfört Walk the World-utmaningen.

Scouter från hela världen, i 66 länder deltog i Walk the World Challenge som arrangerades av världsscoutrörelsen WAGGGS. Svenska scouter gick näst flest steg i Europa (bara scouter från Storbritannien gick fler steg).

Men inte nog med det! När alla steg räknades samman för hela världens enskilda kårer, hamnade Nockeby scoutkår ibland utmaningens ”top walkers” med våra mer än två miljoner steg. Vi vann en limited edition Earth Badge som kommer att överlämnas till kårordförande Rio på WAGGGS årskongress i Cypern i juli.

WAGGGS skapar scouting och gör insatser genom scouting för barn och unga i hela världen, ofta i områden som är svårtillgängliga eller utsatta på annat sätt. Vi uppmuntrar dig att skänka en gåva till WAGGGS arbete för att hedra våra fina scouter. På vår kåravslutning den 8 juni meddelar vi hur insamlingen har gått, och lämnar över summan till WAGGGS.

Kårens Swish 1234286845 märk betalningen ”stegräkning